2017. július 3., hétfő

Recept - A világ legegyszerűbb és legnagyszerűbb karamellája

Egy dél-amerikai eredetű édességről van szó, Chilében Manjar néven, Argentínában és más latin országokban Dulce de leche néven ismerik. Rendkívül népszerű, mondhatni Dél-Amerikában ezt eszik Nutella helyett, és rákenik mindenre.

Nem ok nélkül: rendkívül édes (vigyázat, a méz ehhez képest savanyú cukor!), rendkívül lágy, és mindemellett rendkívül könnyű elkészíteni.

A recept:

1. Végy egy konzerv sűrített tejet! Ez a legnehezebb része a folyamatnak, később kitérek rá, miért.


2. Főzzed 2 órán át. Úgy biza, az egész konzervet, bontatlanul! (Azért a konzerven lévő papírt nem árt leszedni.)


3. Vedd ki a forró vízből, és várjad meg, míg kihűl.


4. Bontsd ki, és már eheted is!


Nem vicc, tényleg így készül, ahogy a képek is illusztrálják. Az egyetlen nehézség az 1. lépés, ugyanis nem mindegy, milyen alapanyagból készül. Márpedig ez nem a standard sűrített tej, amit tubusból vagy porból nyom az ember a kávéjába - abból nem működik. Sajnos Magyarországon kevés helyen lehet kapni megfelelő, édesített, konzerves, teljes tejes sűrített tejet - abból működik csak a recept tudomásom szerint.
Azért nem lehetetlen: Auchan és Tesco nemzetközi polcain például bele lehet futni.

Vigyázat! Hihetetlenül édes, és nagyon könnyen elrontja vele az ember a gyomrát! 😃

9 megjegyzés:

  1. Hű, de szuper, köszi. :)
    Épp van otthon egy doboz sűrített tej konzervem, feltétlenül kipróbálom.

    VálaszTörlés
  2. Nocsak, akkor mégsem olyan nehéz beszerezni, mint gondoltam. Van, akinek otthon lapul a polcon. :)

    VálaszTörlés
  3. Néha lehet kapni a Lidl-ben Pilos márkájut, az pont ilyen, mint amilyennek leírtad, de még nem csináltam meg, csak ábrándozok róla.:):) Az ok egyszerű, vagy nem vagyok itthon annyit, hogy bevállaljak egy 2 órás főzést, vagy ha itthon vagyok, nem jut eszembe :)

    VálaszTörlés
  4. Kipróbálom!!! Nagyon komoly! :D

    VálaszTörlés
  5. Hajrá! Ezek szerint a beszerzése sem akkora kihívás, mint elsőre gondoltam. Kíváncsi leszek a véleményetekre. :)

    VálaszTörlés
  6. Megcsináltam :):) Írtam neked tegnap sms-t, hogy publikálhatom-e a gasztro oldalamon, de nem válaszoltál. A hallgatás beleegyezés :D:D:D:D

    VálaszTörlés
  7. Azért nem válaszoltam, mert nem kaptam semmilyen sms-t. Lehet, hogy egy régi számom van meg?
    Mindenesetre a válasz úgyis az lett volna: csak nyugodtan. Úgyhogy jól tetted. :)

    VálaszTörlés
  8. Hát ekkor ezek szerint a régi...de nem is válaszolt senki :):)
    Köszi megcsináltam, nagyon finom lett :)

    VálaszTörlés